Hürriyet Mahallesi, Kız Kalesi Sokak No:3 İç Kapı: 2, 34403 Kâğıthane/İstanbul
trenfrdearruroja

Cayma Hakkı – Ayıplı Mal iadesi Tüketici Hakem Heyeti Kararını İşleme Koymak

Cayma Hakkı – Ayıplı Mal iadesi Tüketici Hakem Heyeti Kararını İşleme Koymak

Cep telefonları ve diğer elektronik eşyalarda çokca sık karşılaşılan durumlardan birisi ayıplı malın iadesi konusunda olmaktadır.  Öncelikle tüketicilerin haklarını bilmeleri ve haklarını koruyan 2013 yılının sonuna doğru yürürlüğe giren  açısından önem taşıyan “6502 Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun” kaynağımızı incelememiz gerekmektedir.  Mal ve hizmetlere ilişkin edimlerin ihtilafını düzenleyen bu kanun tüketicinin bilmediği veyahut bildiği ancak kullanmaktan imtina ettiği birçok hakkı barındırmaktadır.  Cep telefonlarıda dahil birçok eşyada birbirine benzer haklar bulunmaktadır. Öncelikle iadelerin nasıl yapılacağına yönelik inceleme yaptığımızda cayma hakkı üzerine ve ayıplı maldan ötürü iade konuları incelememiz gerekecek.



Cayma hakkı nedir?

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun gereğince, alıcıların teslimat tarihinde itibaren 14 gün içinde cayma haklarını kullanarak herhangi bir sebep göstermeden ve “kargo ücreti ödemeden” ürünleri iade etme hakları vardır. Diğer bir deyişle cayma hakkı kapsamında ürün iadelerinde iade kargo ücreti satıcılara aittir. Kanunu her kurumun uygulaması gerekmektedir.Alıcılar, ürünleri kişisel sebeplerle iade etseler dahi alıcıların kargo ücreti ödemeden ürünleri iade etme hakkı vardır.



Cayma Hakkının her hizmet için farklı süresi bulunmaktadır;

  • Taksitle satış sözleşmesine kaynaklı cayma hakkının iadesi süresi 7 gündür.
  • Tüketici, on dört gün (14 ) içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin tüketici kredisi sözleşmesinden cayma hakkına sahiptir. MADDE 24
  • Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin ön ödemeli konut satış sözleşmesinden cayma hakkına sahiptir. MADDE 43/1
  • İş Yeri Dışında Kurulan Sözleşmeler – Tüketici, on dört ( 14 ) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. MADDE 47/5
  • İnternet Üzerinden ( Mesafeli Satış Sözleşmesi ) – Tüketici, on dört gün ( 14 ) içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
  • Devremülk – Uzun süreli tatil hizmeti – Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

En çok rastlanan sözleşme türleri internet alışverişleri ( mesafeli satış sözleşmesi ) ve taksitle satış sözleşmesileridir.

Mesafeli satış sözleşmelerinde cayma hakkıyla ilgili çok ince bir detay daha bulunmaktadır. Örneğin bir alışveriş sitesinde beğendiğiniz telefonun mesafeli satış sözleşmesinde herhangi belirtilmiş bir cayma hakkı süresinin olmaması durumunda cayma süresi artık tüketici 14 güne bağlı değildir. Aşağıda kanun maddesine göre;

Madde 48/(4) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür. Tüketici, cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirilmezse, cayma hakkını kullanmak için on dört günlük süreyle bağlı değildir. Her hâlükârda bu süre cayma süresinin bittiği tarihten itibaren bir yıl sonra sona erer. Tüketici, cayma hakkı süresi içinde malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.



Buna göre cayma süresi belirtilmemişse tüketici cayma hakkını 6 ay sonrada kullanabilir. ürünü teslim aldıktan 1 yıl sonrada kullanabilir. Ancak Cayma süresinin bittiği tarihten itibaren 1 yıl içinde bu hakkı kullanmasına imkan tanımıştır. yani 01/01/2018 yılın alınmış olan cep telefonunun 14 gün cayma süresi 15/01/2018 tarihi olduğuna göre 15/01/2019 tarihine kadar bu hakkı kullanabilme imkanı vardır. Tabiki mesafeli satış sözleşmesinde cayma süresinin belirtilmemiş olması halinde olacak bir hak olduğunu unutmayalım.

Cayma hakkı süresinin sonrasında ürünün ayıplı olduğunu fark ettiniz ve satıcıya ayıplı ürün sebebiyle de ürün iadesi yapmanız mümkündür.

Bu durumda kanun tüketiciye seçimlik haklar tanımıştır;

MADDE 11-

(1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;

a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,

b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,

c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,

ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.

(2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz.

Ayıplı Mal Talebi Zamanaşımı Süreleri

MADDE 12-

(1) Kanunlarda veya taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre belirlenmediği takdirde, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir.

Bu süre konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallarda taşınmazın teslim tarihinden itibaren beş yıldır.

(2) Bu Kanunun 10 uncu maddesinin üçüncü fıkrası saklı olmak üzere ikinci el satışlarda satıcının ayıplı maldan sorumluluğu bir yıldan, konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallarda ise üç yıldan az olamaz.

(3) Ayıp, ağır kusur ya da hile ile gizlenmişse zamanaşımı hükümleri uygulanmaz.

TÜKETİCİ HAKEM HEYETİNE NASIL BAŞVURU YAPABİLİRİM?

Cayma hakkınızdan ötürü veya ayıplı maldan ötürü il ve ilçelerdeki tüketici hakem heyetlerine başvurabilirsiniz. Bu başvurularınız her için her yıl belirlenen bir limit bulunmaktadır.Buna göre ;

Tüketici Hakem Heyetlerine yapılacak başvurularda uygulanan parasal sınırlar 1 Ocak 2019’dan itibaren geçerli olmak üzere, Tüketici Hakem Heyetlerine yapılacak başvurularda, büyükşehir belediyesi statüsünde olan illerde değeri 5 bin 650 Türk Lirası’nın altında bulunan uyuşmazlıklarda İlçe Tüketici Hakem Heyetleri, yine büyükşehir belediyesi statüsünde olan illerde değeri 5 bin 650 Türk Lirası ile 8 bin 480 Türk Lirası arasındaki uyuşmazlıklarda İl Tüketici Hakem Heyetleri ve büyükşehir belediyesi statüsünde olmayan illerin merkezlerinde ve bağlı ilçelerde değeri 8 bin 480 Türk Lirası’nın altında bulunan uyuşmazlıklarda İl Tüketici Hakem Heyetleri görevli olacak.

TÜKETİCİ HAKEM HEYETİNE YAPTIĞIM BAŞVURUYU KAZANDIM NASIL TAHSİL EDEBİLİRİM?

Tüketici Hakem Heyetine yaptığınız başvuru sonrasında lehinize bir karar çıktıysa karar ilamın kesinleşmesi ile birlikte icra dairelerinden alacağınızın talebini gerçekleştirebilirsiniz. Bu icra takibini kendiniz yerine getirebileceğiniz gibi bir avukat yardımıyla da yerine de getirebilirsiniz. İcra takiplerinde süreler ve usül açısından sıkıntılar yaşamamanız adına profesyonel avukat yardımıyla açmanız sizin yararınıza olacaktır.

Tüketici hakem heyeti kararları sonucunda kazandığınız kararların yerine getirilmesi için tarafımızla iletişime geçebilirsiniz.

Ziyaretçi Yorumları - 106 Yorum
  1. Mustafa dedi ki:

    Meraba bundan bir ayı gecik Teknosa dan Vestel Venüs go aldım ve fakat çok kasma ve donma yapıyor ve zilsesi açık olduğu halde zil sesi çalmıyor iade etmek istiyorum ne yapmam gerekiyor lütfen yardımcı olabileceğiniz bir cevap verirmisiniz

  2. Alev NANTİR dedi ki:

    Bayiden alınan beyaz eşyanın hasarlı olduğunu daha sonra fark ettim irsaliye yi acik ve sağlam teslim aldım yazdi gelen kisiler bende oyle imzaladim imzaladigim icin degisim ve iade hakkımın olmadığını söylediler ne yapmam gerekir yardımcı olursanız sevinirim

    1. Avukat Tevfik YILDIRIM dedi ki:

      Bahsettiğiniz durumda sağlam diyerek teslim aldığınız eşyada dışarıdan görülebilecek bir hasarı sonradan fark ettiyseniz cayma hakkınızı kullanamazsınız.

      1. Elif Şule kel dedi ki:

        2.el araç satın aldım aldığımdan 2gun sonra araba arızalandı tamire götürdüm şuan yaptırıyorum karşı tarafa masrafı ortak olarak yaptıralım dedim ve ben sana sattım senin sorunun artık yanıtını aldım bu durumda ne yapmalıyım yardımcı olurmusunuz lütfen?

        1. Avukat Tevfik YILDIRIM dedi ki:

          Satın almış olduğunuz üründe gizli ayıp olduğunu düşünüyorsanız ve servisten bu arızanın daha evvel olduğuna ilişkin bir evrak alırsanız talepte bulunabilirsiniz

          1. mustafa dedi ki:

            Merhaba! yaksalis 2 saat ojce bir tlfn aldim fakat bunun ekraninda soruj cikti ama kisi tlfnu geri almak istemiyor nasl yapabilrim

          2. Hüseyin dedi ki:

            Merhaba telefonumda aldığım günden 2 hafta sonra kasma donma ve yazılımsal şikayetler almaya başladım ve bunu servise gonderttirdim şaka gibi bana 1 alt sürümünü atıp geri yollamışlar.Ve sonucunda hakem heyetine başvurdum sizce ürünün iade hakkına sahip olabilir miyim? Ve bu durumu sadece ben değil bütün bu modeli kullanan kişiler çok şikayetçi.

          3. Avukat Tevfik YILDIRIM dedi ki:

            şartlar oluşmuşsa tabiki mümkün olur.

          4. Ayla dedi ki:

            Merhaba arcelik kurutma makinem ve mikrodalga firin icin tuketici heyeti degisim karari verdi. Firmadan urun degusimi yerine ucret talebinde bulundum. Kabul ettiler ama 2 yil once aldigim ucreti iade edeceklerini belirttiler zaten 2 yil boyunca surekli ugrastirdilar beni. Fatura bedelim 5 bin tl idi. Simdi her urun 9 bin tl. Bu durumda ne yapmak gerekir. Haklarim nelerdir . Ben simdi bana vermeyi teklif ettikleri urunlerin bedeli kadar iade talep ediyorum. Cunku bendeki urunler artik satista yok yerine muadilini verecekler.

          5. Saltuk B dedi ki:

            İnternet üzerinden sipariş ettiğim akıllı saatin dışarıdan görünür herhangi bir kusur görünmemekte fakat ürün elime geçtikten 1 gün sonra kurulum yapmaya çalıştığımda Google’ın bahse konu akıllı saatten uygulama desteğini çektiğini gördük. Bu durumda ürün tedavülden kalkmış şeklinde nitelendirilebilir çünkü kullanılamıyor hiçbir şekilde. İlgili ve popüler sanal alışveriş sitesine talebi ilettik ve ürünü tarafımıza gönderilen paket ambalajla birlikte eksiksiz bir şekilde iade edilmek üzere geriye kargoladık. Geriye dönüş yapan yetkililer, söz konusu talebimize olumsuz yanıt verdiler. “Elektronik eşyalar açıldıktan itibaren ikinci el statüsüne düşer” şeklinde tarafımıza bir cevap geldi ve tarafımıza gönderilmek üzere kargoya verildi. Bu durumda ne yapmamız gerekir cevap verirseniz sevinirim.

      2. Betül dedi ki:

        İnternet üzerinden Çamaşır aldım aynı mağaza 10 üründen 1 tanesi sökük geldi ancak şikayetiniz varsa 10 ürünü iade etmem istendi. Ben sadece sökük gelenin tedariğini istiyorum ve bunun olmadığını söylediler ben hepsini aide etmek zorunda mıyım

    2. Hüsne dedi ki:

      Perde ile alakalı sorun yaşadım iki kez gönderdim,sadece tamir yağtırabildim zar zor ama genede içime sinmedi perdenin kenarları okadra para vermem rağmen marolllanmış bi şekilde geldi gene oraua hiç mudahele etmemişler.şimdi de bir seneyi aştı am iki sene bile olmadı,hakem heyetine başvursam,paramı iade alabikirmiyim.yardımcı okursanız sevinirim.

  3. emre dedi ki:

    osksijen konsantratörü aldım 3 bin tl peşin bin tl si senet ile sıfır ama fatura kesmedi ürün 1.5ay sonra arıza verdi satıcı değiştirmedi servise gönderdi ürünü iade edip verdiğim para ile seneti alabilir miyim.

    1. Ayşe dedi ki:

      Bundan birkaç ay önce arıtıcı aldık ayıplı çıktı hakem heyetine başvurdum ücret iademiz ve cihazın satıcı tarafından alınması yönünde karar çıktı. Ben ücret iademi satıcılardan cihazı teslim almaya geldiklerinde mi alacağım bi de cihazı teslim aldıklarında bir kağıt falan imzalanıyor mu

  4. zeynep dedi ki:

    merhaba 7 iş gunu ıcınde paramın ıadesı olması lazım eger gununde yatırmazlarsa hangı haklara sahıbım acaba

    1. Ahmet Avcı dedi ki:

      Merhaba hepsiburada üzerinden telefon aldım telefonun sim yuva ve kapağı gelmedi iade etmek istiyorum buna hakkım var mı hepsiburada yetkilisi iade alınmaz dedi

  5. Serap Karaas dedi ki:

    Merhabalar;
    Beko marka aldığım derin dondurucu 1 ay sonra teslim edildi. İlk teslimat haberim olmak sızın teşhir olarak yapıldı kabul etmedim. İkinci gelen ürün ise iç kısmında kırıklar vardı. Değişim dediler bende değişim değil iade istiyorum dedim. Onaylandı. Ama aradan geçen 1.5 ay sürecinde ürün bedeli 3600 TL den 4100 TL ye yükseldi. Ve başka markalarda da aynı artış oldu. Ben bu ürünün iadesini şimdi 3600 TL den aldığımda ciddi maddi kaybım olacak. Bu durumda yapılabilecek birşey varmıdır?

  6. Abdullah dedi ki:

    Mrb 16.09.2020 tarihinde arora sıfır motorsiklet aldım 80 km sonra motor bölümü arızalandı 17.09.2020 tarihinde aldığım bayiye iade etim paramı vermeyeceklerini söylediler arızalı olduğunu onlarda kabül eti nasıl bir yol izlemem lazım

  7. Semih ERDEM dedi ki:

    Lehime karar çıktı tüketici hakem heyetinden fakat karşı taraf iade alırım birkaç gün sonra parayı veririm diyor güven vermeyen bir konuşma oldu sonunda nereye başvurursan başvur diye konuştu karşı taraf ne yapmam gerek

    1. Avukat Tevfik YILDIRIM dedi ki:

      İcraya başvuru yapabilirsiniz.

      1. Mustafa dedi ki:

        Oncelikle selaminaleyküm ben bir hafta önce şoktan ankestre set aldım ama davlumbaz hatalı geldi ve bunu bildirdi foto istediler çektim yolladım beni oyalayıp duruyorlar parami iadesini istedim biz iade almıyoruz diyorlar degistirecegiz diye olayı duruyorlar bana bir yardımcı olun lütfen

        1. Cumali kara dedi ki:

          İyi günler doğtaş mobilyadan aldığımız ürünü 20 nisanda iade için yetkili servis teslim aldı ancak para iadesi için 21 iş günü yasal süre diyerek bir türlü ödeme yapmadılar. Bu durumda ne yapılabilir

          1. Dilara dedi ki:

            Merhaba. Bir koltuk takımını mağazadan görerek aldım. Eve geldiğinde ayak renkleri ve minderleri sözleşmede yazdığından farklıydı. Koltuk kenarlarında çizikler vardı ayıplı mal olarak teslim ettiler ve şu an iade almayı paramı vermeyi kabul etmiyorlar ne yapmalıyım? Tüketici mahkemesine başvurduğum taktirde süreç uzun olur mu?

      2. Sedat dedi ki:

        Merhaba ben 2020 taririnde 3650 TL telefon aldım tel fabrikasyon sorunlu çıktı servis anakar ekran hopallor sensör bordu ne varsa değiştirdi ama sorun duzelmedi hakem heyetine başvurdum karar ürünün yenisi ile değişim çıktı firma yasal süre içerisinde değişim yapmadı icra yoluna başvuru yaptım yeni cihazın suanki fiyatı 8500 civarına ulaştı ve bendeki eski cihazı teslim etmem gerekirmi aradaki fark nasıl kapanacak ayrıca icra yolu için yapmış olduğum masraflari benmi ödeyeceğim yoksa tahsil mi edeceğim anlayamadım yani zarardayi acikcasi

  8. Nihat dedi ki:

    Vestelden buzdolabı aldım 1 ay da 4 defa servisi aradım en sonunda servis bu ürünün hatalı ve tamiri olmadıgını belirtti fabrikaya geri iadde edip degişim istedim ellerinde olmadıgını belirttiler bende ödedigim ücreti iade etmelerini istedim etmek istemiyorlar ne yapmalıyım

    1. Avukat Tevfik YILDIRIM dedi ki:

      Tüketici hakem heyetne başvuru yapın

      1. Serdal dedi ki:

        Garantisi bitmiş buzdolabimi yetkili servise tamire gonderdim. İlk sorun çözüldü diye buzdolabı geldi. 1000 TL ödedim. Bir ay sonra aynı sorun tekrar oluştu ve 35 gün serviste bekledi ve anakart değiştirmişler 1500 TL ödedim. Bir ay sonra aynı arıza tekrarladı. Bu sorun alakart ve diğer degistikleri malzemeden değilmiş. Benim paralar boşami gitti. Tekrar gelip bakacağım dedi servis. Eski anakart duruyor . Onu taktirip parçanın parasını geri alabilirmiyim.

        1. Seda dedi ki:

          Merhaba arcelik ten buzdolabı aldım fakat bana bir üst modelini yollamislar kurulumu yapıldı kullaniyorum geri iade talep ettiler ben geri vermek istemiyorum bunun için ne yapabilirim bu onların hatası benim değil kanunen mecburmuyum?

  9. deniz dedi ki:

    merhabalar 4 ay önce pvc kapı yaptırdım ayıplı mal sattıkları için hakem heyetine başvurdum karar lehime çıktı satıcıyı aradım gel kapını teslim al almaya yanasmadı nede paramı ödedi ayıplı malı teslim almazsa ne yapabilirim

  10. Oguz dedi ki:

    Hometech alfa tablet üç gün oldu alAli ama şarj sikintisi var doluyor ama kendine bitiyor iade hakkın varmı

  11. Erdem Demir dedi ki:

    Selam, geçen ay sahibinden.com üzerinden gördüğüm ve benden farklı şehirde yaşayan birine ait bir akıllı telefonu 1600 tl’yi iban numarasına telefonun imei nosunu belirterek yatırdım. Sorunsuz dediği telefonda kamerasında sorun, ekranında da büyük bir çizik tespit ettim. Aradım ve tamir ücretini tarafıma yollamasını istedim (200 tl) Bana 20 gün sonra bir kısmını, 35 gün sonra da diğer kısmını ödeyeceğini söyledi. Günü geldiğinde; yarın ödeyeceğini söyledi ama yine ödemedi. Whatsapp konuşmalarında bu diyaloglar mevcut. İbanına yolladığım para da sonuçta belgelenebilir. Telefonun garantisi bitik ama bana mail ile telefonun faturasını da atmıştı. Bu saydığım şeyler mevcut, ama aramızda bir satış sözleşmesi yapılmadı. Bu durumda sadece yukardaki belgelerle zararım olan 200 tl’yi tüketici hakları mahkemesine başvurarak alabilir miyim acaba?

  12. Burak çetrez dedi ki:

    Merhaba 6 ay önce bilgisayar aldım. Arıza nedeni ile 2 kere teknik servise gönderdim. Bugün para iadesi yapalım dediler. 6 ay önce bilgisayar 6700 tl iken bugün 9200 tl civarında. Ama iadeyi fatura bedeli üzerinden yapacaklar. Zararımı nasıl alabilirim.

  13. Onur dedi ki:

    Pull&bear den internet mayasından bir yağmurluk aldım su geçirmez olarak faturada ve üzerinde yazıyor 1 yil oldu alali daha 2 kere giydim su geçirdiğini yeni fark ettim. Iade alabilirmiyim yardımınızı rica ederim. Teşekkkürler saygilar

  14. Safiye dedi ki:

    Annem n11. Com dan TV satın almış. Kargo geldiğinde köşesinde biraz yırtılma varmış ve kargocuya tutanak tutmasını söylemiş ama kargocu birşey olmaz ondan diyip tutanak tutmamış. Servis gelip açtığında televizyonda hasar tespit etti ve tutanak tutuldu ama satıcı iade almak istemiyor kargocu tutanak tutmadı diye. Tüketici hakem heyetine başvursak iademizi alabilir miyiz yardımcı olabilir misimiz

  15. Tugrul dedi ki:

    Merhaba 15şubat 2020 de elimdeki tüm işleri bitirerek makinelerimi sattım alıcı kendisi demonte ederek makinaları satın aldı %80 ödeme yaptı bakiyr ödemeyi pandemiyi bahane ederek ödemedi şimdi makineler arızalı diyerek kesinti yapmak istiyor ne yapmalıyım

  16. ABDULLAH dedi ki:

    MERHABA HEPSİBURADA.COM DAN BİR TELEFON SİPARİŞ VERDİM TELEFON GELDİĞİNDE SİM KARTIMI TAKTIĞIMDA SONRASINDA İMEİ NUMARASI KAYITLI DEĞİLDİR TELEFON KULLANIMA KAPANACAKTIR DİYE MESAJ GELDİ TELEFONU İADE ETMEK İSTEDİM İADENİN KABUL OLMADIĞI TARAFIMA BİLDİRİLDİ SADECE KUTU AÇILDIĞI İÇİN AYIPLI MAL SATIŞINA GİRER Mİ TÜKETİCİ HAKEM HEYETİNE BAŞVURSAM DURUM NE OLUR BİLGİ VEREBİLİRMSİİNİZ.

  17. Cesur dedi ki:

    Merhaba. Dava sonucu ayıplı ürünün fatura bedelinin bana iadesi kararı çıktı. Bu ürünü nasıl satıcıya güvenle gönderip paramı nasıl güvenle geri alabilirim?

  18. Ayşe Kalkan dedi ki:

    Merhaba telefon aldım 15 gün sonra ayıplı ürün olduğu için iadesini istedim ama onlar onarım yapmışlar benim iade hakkımı kullanma hakkım var demi var ise nereye başvurmam gerekiyor

  19. Feride Yuksel dedi ki:

    merhabalar, internet sitesi uzerinden dusakabin cam ve teknesi aldim, kirildigi icin tekrar yolladilar, gelen urun yine defolu cikti ancak 14 gun gectigi icin para iadesi yapmak istemiyorlar. boyle bir hakkim var mi yoksa sadece urun tamir/degisim hakkim mi var?

    1. Avukat Tevfik YILDIRIM dedi ki:

      Üründe gizli ayıp varda sonradan fark edildiyse değiştirmeliler veya iade etmeliler. Ama ürüne baktığınızda defo görülebilecek durumdayken siz fark etmediyseniz bu durumda cayma hakkınızı kullanmanız gerekirdi

  20. ozcan dedi ki:

    merheba dun ıkıncı el bısıklet aldım fakat bısıklet baya defolu cıktı sonradan anladım bunu satan kısı ıade almam dıyor bunun ıcın ne yapabılırım

    1. Baran dedi ki:

      Merhaba, internet uzerinden pc koltugu aldim ama malzemesi cok kalitesiz oldugundan oturunca yamuldu ve kullanilamaz hale geldi ki sisman biri felan da degilim, urunun tamirininin anlamsiz oldugunu dusundugumden geri verip, para iadesi isteyecegim, daha bikac gun oldu, buna hakkim var mi?

  21. Meliha dedi ki:

    Merhabalar, internet üzerinden bir butikten elbise aldım. Ürünün etiketinde beden doğru görünmesine rağmen giyince iki beden küçük gibi. İade istedim yapılmadığını belirttiler. Hediye çeki tanımlıyorlarmış ürünü gönderdim çek tanımlanmış ve iki ay süreniz var diyorlar. Bu süre içinde alabileceğim bir ürün getirmezlerse hakkım yanacakmış.Alırken sözleşme imzalamış olabilirim hatırlamıyorum ancak iade olmayacağına yönelik konulan şart genel işlem koşulu niteliğinde olmaz mı? İade için hakem heyetine başvurabilir miyim?

    1. Avukat Tevfik YILDIRIM dedi ki:

      Başvuru yapabilirsiniz

  22. berkay dedi ki:

    Kişisel bakım ürünü traş makinesi aldım. gimsadan Kontrol ettiler çalışıyor. Ambalajı açık kutu şeklinde satılıyor. eve geldim ambalaj olmadığı için şuphelendim el feneriyle inceledim çizikler ve kıllar var. Yarın gidip iade etmeye çalışacağım yetkili de yok gimsada sanirım siz kullanmişsınız diye değistirmeyecekler Bu arada kanser hastasıyım e postadan bana ulaşırsanız çok sevinirim

    1. Seyhan dedi ki:

      Teknosadan telefon aldım satıcının bana anlattığı gibi bir verimlilik alamadım yani kandırıldım ve oraya gittim 4 gün içinde bana değişim yada iade yapamayız dedi ne yapmam gerek
      Yardımcı olur musunuz..

      1. Nurgül Y dedi ki:

        Aynı durum başka bi firma tarafından benimde başıma geldi ürün ne yapmamız lazım yardımcı olabilecek misiniz?

  23. Cihan dedi ki:

    Merhaba bugün teslim aldığım televizyon kusurlu çıktı iade edilebilir mi yada değişim yapma hakkım var mı teşekkürler.

    1. Osman dedi ki:

      Ayakkabı aldım 1 ay geçmeden dikişleri attı. Ayıplı ürünü gönderdim iade verildi. Ama aldığım ücretin iadesi. Aynı ayakkabıyı almak istediğimde 700 tl fiyat farkı çıkıyor ve ödemem gerektiğini söylediler. Bu fiyat farkını kim karşılıyacak.

  24. Metin dedi ki:

    Merhaba 1 adet xiaomi marka telefon aldım 4200 tl civarında parasını nakit ödedim telefon hoparlöründe problem var garantiye gönderdim ve yenisi ile değişti ama aynı sorun devam ediyor iade hakkım varmı nasıl paramı geri alabilirim.

  25. Murat dedi ki:

    Bir firmadan işlemci aldim cayma hakkımı kullanmak istedim hiç kullanılmadı ürün paketinin açılması ve yırtık var diye ret ettiler tüketici hakem heyeti çözüm olur mu ?

  26. Alper dedi ki:

    Telefoncudan 2. El telefon aldım cayma hakkımı 7 gün içerisinde kullanabilir miyim İkinci el telefonlarda cayma hakkı oluyor mu

  27. Busra dedi ki:

    Tuketici heyeti karar aleyhimize çıkarsa sattıkları urunu kime teslim edeceğiz

  28. ZEYNEP dedi ki:

    MERM HABALAR. 1 YIL ÖNCE ALDIĞIM TVNİN LEDLERİ YANDI. BENDE GARANTİ SÜRESİ DEVAM EDEN TVNİN ÜCRETSİZ ONARIMI YAPILMASINI DEĞİL DE DEĞİŞİMİNİ İSTEDİM. KABUL ETMEDİLER. TÜKETİCİ HAKEM HEYETİNE BAŞVURSAM LEHİME KARAR ÇIKAR MI?

  29. Murat dedi ki:

    Ürün aldım ama isdedigim ürün olmadığı için korgoyu almadım iade ettim ve benden kargo parası talep edip avukata verilmiş ne yapmalıyım

  30. Serkan dedi ki:

    019 yılında Global Satış Firmasının internet üzerinden yapmış olduğu forma siparişini ürün taahhüt edildiği gibi orjinal olmadığı için ayıplı malı iade ettim. Aradan 2 (iki) yıl geçtikten sonra adıma Avukat M. Darınç avukatlık ofisi tarafından iade sürecinde tutanak tutturmadığım iddia edilerek icra davası açılacağı yönünde mesaj gönderilmektedir. Aylardır icra dosyasıyla ilgili olarak mesaj gelmesine rağmen elime ulaşan herhangi bir tebligat yok. Nasıl bir yol izleyebilirim? herşey için şimdiden teşekkür ederim.

    1. Avukat Tevfik YILDIRIM dedi ki:

      Size resmi evrak gelmeden ödeme yapmayın. Avukatlık bürosunun adını kullanarak işlem yapabilirler. Bu sebeple ilgili avukatın numarasını barodan talep edin ve kendisiyle iletişime geçin.

      1. irem dedi ki:

        merhaba türk telekomdan fatura üstüne cihaz aldım 3. günde donma kasma yaptı gittim bana tüketici heyetine başvurmam gerektiği söylendi iade alınmadı başvurup başka ne yol izlemeliyim lütfen yardımcı olun teşekkürler

        1. Avukat Tevfik YILDIRIM dedi ki:

          Tüketici hakem heyetine başvuru yaptıktan sonra başka bir işlem yapmanızın bir gereği yok.

  31. Sümeyye dedi ki:

    Kusurlu teknolojik ürünlerde iade süresi 30 gün mü?

  32. Halim dedi ki:

    Bayiden telefon aldım sıkıntılı cıktı tüketici haklarına başvurdum bilir kişi tarafından incelendi telefon ayıplı bulundu mahkeme beni hakkli buldu telefonu bayiye belgeyle bereber verdim 15 gün geçti halen para iadesi yapılmadı bunun belli bir süresi varmı yardımcı olursanız sevinirim

  33. Ahmet a. B. dedi ki:

    Hocam ikinci el olarak bi motosiklet aldım 2 ay kadar oldu bi kısmı peşin bi kısmı taksitli olarak aldım sözleşme yapmadık ama satış aldım rejin konuldu noterden fakat motor kitledi dahq öncede tamir görmüş bu yüzden iade edip paramı alma hakkım varmı yardımcı olurmusunuz

    1. Avukat Tevfik YILDIRIM dedi ki:

      aldığınızda motorunda problem olup olmadığını ispatlamanız halinde ancak gizli ayıbı kanıtlamış olursunuz.

  34. BK dedi ki:

    Merhabalar, 10-12 gün önce satın aldığım ürün ayıplı çıktı. 1-2 gün sonra ürünü teknik servise verdim ve ayıplı raporu aldım. Ben ürünü aldığımda fiyatı 17.000₺ idi şuanda 22.000₺ oldu ve ben ürünü beğenmediğim için bir üst modelini almak istiyorum ama ürünü aldığımda 18.500₺ olan bir üst model şuanda 24.000₺ oldu. Üst modeli almak istersem ne kadar ücret ödemem gerekir buradaki yasal hakkım nedir?

    1. Avukat Tevfik YILDIRIM dedi ki:

      Ürünü misliyle değiştirme zorunluluğu vardır. Malın parasını iadesini değil misliyle değiştirilmesini talep ettiyseniz aynı ürünün sıfırını size vermek zorundalar. Böylece ürün 22.000 tl olmuş daha fazla olmuş bir zararınız olmayacaktır. Yok siz bir üst modelini alacaktım vs derseniz ilk aşamada üst modelini alacaktınız. Bunun sonu yok nihayetinde dükkanı da satın almak istiyordum dediğiniz de bu kez de dükkanın fiyatı mı değişti diye dava açacağız. Bu böyle olmaz. Bu sebeple almış olduğunuz ürünle alakalı talebiniz doğrultusunda işlem yapılacaktır. Ücret iadesi ise 18.000 tl iade olunur. Ayrıca aradaki fark için tazminat davası açarsınız. Yok misliyle değişimini talep ettiyseniz aynı ürünün benzerini verirler

  35. Halim dedi ki:

    Merhaba teknosadan 17.01 2022 tarihinde iphone 11 128gb telefon aldim telefonu eve geldiğimde kurulumunu yaptiktan sonra sim kartını taktım ilk 10 dk sim kartını gördü ama daha sonra servis yok diye uyarı verdi bende başka sim kartı taktım onlarıda okumadı servise yolladığımda arıza olmadığını söyleyerek geri yolladılar tekrar sim kartını takınca ilk başa okudu ama 1 saat sonra kendiliginden yine servis yok yazısı geldi tüketici hekem heyetine başvurursam malın ayıplı olduğu ile ilgili sonuç ne olur parami iade ederlermi

    1. Avukat Tevfik YILDIRIM dedi ki:

      Teknik bir husus ancak söylediğiniz gibi ise misli ile değişim mümkün olması gerekir.

  36. ZEKİ dedi ki:

    merhabalar türkcell bayisinden telefon aldım ayıplı ürün çıktı ürünü tüketici hakem heyetine yolladım karar lehime sonuçlandı yanlız ücret iadesi istemiştik telefonu aldığım zaman 3350 tl idi şuan aynı telefon 5000 tl bana ödenecek miktar 3350 tl die yazıor kararda bu konuda yardımcı olursanız sevinirim

  37. dilek s dedi ki:

    merhaba, ben 1 ay önce mobilya aldım ürünlerin yayları bozuldu.bununla ilgili kendiyleriyle görüşme sağlıyorum sizden kaynaklı diyorlar benım yapabileceğim bişey yok diyorlar bana fatura vb.bişey vermediler elden nakit ödeme yaptım.şikayet etme hakkım var mı

  38. ASLI dedi ki:

    Merhabalar ayakkabı mağazasından aldığım ayakkabı ayağımı rahatsız ettiği için iade etmek istedim 4 gün icinde tuketici haklarına başvurdum ayıplı ürün olmadığı için reddedilmiş karşı taraf savunma bile yapmamış itiraz etsem sonuç alabilirmiyim yoksa ayıplı ürün olmadığı için yine redmi olur

    1. Avukat Tevfik YILDIRIM dedi ki:

      Red olur

  39. ismail çöl dedi ki:

    Merhaba,
    eticaret sitesinde elektronik devre kartı satıyorum. Müşterinin kartı kullanması için lehimlemesi gerekiyor. Teknik bilgisizlik ve lehim yapma yetersizliği ya da kullanımım şartlarını okumadan yanlış bağlantı neticesinde karta zarar veriyor. Sonra iade etmek istiyor. pazar yeri de kabul ediyor. Bu durumda ne yapmalıyım. Lehim görmüş kartın sağlam olsa dahi, satış şansını kaybediyor.

    1. Avukat Tevfik YILDIRIM dedi ki:

      Geri iade almadığınız takdirde tüketici hakem heyetine başvuru halinde bilirkişiye ürün gönderilir. Kullanıcı hatasıysa sizin sorumluluğunuz kabul edilemez

      1. Hüseyin y dedi ki:

        Merhaba ben dolap uygulamadından bir airpods kulaklık sattım ve ürünü göndermeden denedim çalışıyordu. Bu ürünü bende bir ikinci el uygulamasında orjinal diye aldım seri numarasını felan kontrol ettim orijinaldi. Sattığım kullanıcı ürünün çalışmadığını söyledi bende deneyerek yolladığımı belirttim telefoncuya götürdüm çakma bu dedi ve ayıplı mal sattın bana dedi. Benim eski aldığım kişinin mesajları duruyor ve orjinalliğini belirtiyor seri numarası apple in sitesinde görünüyor herhangi bir işlem yapabilirmi

  40. Nazlı dedi ki:

    Tevfik bey merhabalar Doğtaş mobilyadan Ocak ayının 15 inde evin bütün eşyalarını peşin ödemeyle aldık sözleşmede yazan tarihte teslim edilmedi hala bekliyoruz ve de şu anda 14-18 Mart arası gibi teslim edeceklerini söylediler ama net bir bilgi hala verilmedi birde şikayet var kısmında gördüğüm kadarıyla sorunlu ürünler geliyormuş teknik servise yönlendiriyorlarmış sorunlu gelen ürünü teslim almama hakkımız var mı bu süreçte ne yapmamız daha doğru olur bilgi verirseniz çok sevinirim iyi çalışmalar

    1. Avukat Tevfik YILDIRIM dedi ki:

      Sorunlu ürün varsa teslim almayabilirsiniz.

  41. Bülent AKYOL dedi ki:

    Tevfik Bey merhaba
    n11 sitesi üzerinden 12 binliralık telefon aldım.Ürünü açtım sim kart taktım ürünün kamerasından takır takır ses geliyor cayma hakkımı kullanarak iade etmek istedim.Ürünü gönderdim kargo ile iade olarak.Bana red verdiler ve ürünü satıcı bana yine kargolamış.Ürünü geldiğinde almalımıyım yoksa almadan iade mi etmeliyim.THH başvuru yapacağım olumlu olur mu ?

    1. Avukat Tevfik YILDIRIM dedi ki:

      Bilirkişiye gider telefon ve raporuna göre karar verilir.

  42. Fadime S dedi ki:

    Merhaba mağazadan koltuk takımı ve konsol aldım akşam geç saatte getirdikleri için berjerdeki çay lekesini ve üçlü koltuktaki kir ve süngerinde sünme olduğunu gittiklerinde farkettim yarındası konsolumu açtılar oda defolu çıktı ürünleri kabul etmeyeceğimi ve geri almalarını istedim almadılar 2 bin kapora vermiştim ana parayı vermedim nasıl bir yol izlemeliyim bilgi verirseniz çok sevinirim teşekkürler

  43. hülya g dedi ki:

    Merhaba bir bebek arabası aldım internet üzerinden tekerinde dönme sorunu yaşadığım için mağazaya götürüp ürünün değişimi sağlandı fakat aynı sorunu yine yaşamaya başladım 1 ay sonra tekrar fartkettik iade ve değişim talep ettik fakat öyle bir şeh yapamadıklarını söylediler ne yapmalıyım

  44. Esra dedi ki:

    İyi gunler intagramda bir sayfadan kiyafet aldim. 350 tl degerinde. Bugun urun elime ulasti. Fakat iade hakkimin olmadiginj soylediler. Aslinda urunu siparis ederlerken bu konu hakkinda bir bilgi vermediler. Siparis daha elime ulasmadan kargo aşamasinda sayfaya iade hakkim olup olmadigini sordum ama olmadigini soylediler. Simdi degisim hakkim oldugunu soyluyolar ama aldigim urune muadil hic bir urun yok. Ben trenc almistim ama sayfadaki tek tren zaten bu model. Simdi ne yapabilirim size yazmak istedim

  45. Muhammet dedi ki:

    İyi günler tevfik bey 10gün önce türkcellden iphone13 128 gb telefon aldım ve ön kamerası ve bi anda ön kamerası açılmıyordu teknik servise yolladım ve ön kameranın değişmesi gerektiğini sölediler ve garanti kapsamında kaldığı için üretici hatası dediler ben sıfır bir telefonda böyle bi hata olmamalı diyip yaptırmadım türkcelle gidip raporu verip iaedesini isteyebilirmiyim (8bin peşin geri kalanını hat üzerine yüptırdık)

    1. Avukat Tevfik YILDIRIM dedi ki:

      seçimlik talebinizdir. Talepte bulunabilirsiniz.

  46. Yusuf dedi ki:

    Tevfik bey iyi günler defolu xxlbuzdolabi aldım ama daha kullanmadan soğutmuyor bunu iade edebilir mi yim iade hakkı varmi

  47. Çağdaş dedi ki:

    Merhaba Vodafone bayisinden Foturam üstüne vivo y 33 s marka telefon aldım ürünü bana satarken 1 takla attılar oyun telefonu dediler ve ürün ne video kalitesi var sürekli kasıyor donma yapıyor hiç memnun kalmadım götürdüm iade için jilatini açıldı diye ürün iadesi olmuyormuş jlatini kendileri açtı ne yapa bilirim ürün çok kötü kabul etmiyorlar bilgi alabilirmiyim Tevfik bey

  48. Furkan dedi ki:

    Merhaba, Turkcell’in paycell diye bir uygulaması var finansal işlem fatura ödemeleri yapabiliyorsunuz bende burdan faturalarımı ödüyordum ancak aynı fatura 6 Mayıs 2022 de iki defa ödenmiş yani iki kez ücret kesilmiş bende bunu bildirdim incelemeye aldılar ilk önce banka taraflı hata yaşanmıştır bankanıza (paycell e para yüklerken bir bankanın kartından oraya aktarılıyor o aktarmadan kaynaklı hatanın olduğu) söyleyin, diye cevap aldım sonra tekrar yazdım hatanın bankayla ilgisinin olmadığını çünkü uygulamaya para transferinin gerçekleştiği ancak fatura iki kez ödenmeye çalışıldığı iki kez uygulamanın ücret kestiğini bildirdim hesap hareketleriyle resim attım sonra tekrar inceleme sonucu faturanın ödendiği kuruma iki kesilen ücretinde aktarıldığını söylediler bende kuruma yazdım onlarda inceledi bize tek 1 ücret iletildiğini saat tarihle bildirdiler bende tekrar paycell ile iletişime geçtim durumu bildirdim ancak 6 mayısta yaşanan bu durum 21 temmuzda çözüldü ve bana iade sağlandı ancak geçen sürenin benim lehime bir tazminatı olur mu şikayet etmek istiyorum çünkü 2.5 ayımı yediler onlardan çok ben uğraştım 3 ayrı yerle yazıştım konuştum bana yanlış yalan bilgi verdikleri için oysaki ben kanıtlı bir şekilde ispatlamışken uğraşıtırıp durdular kayıtsız kalınmasını istemiyorum tüketici hakem heyetine başvurmalı mıyım?

    1. Avukat Tevfik YILDIRIM dedi ki:

      Hakkınızı aramanız güzel bir şey her konuda bu hassasiyeti göstermenizi ümit ediyorum. Bu yaşadığınız gecikmeden dolayı bir zararınız varsa dava açabilirsiniz.

  49. Esma dedi ki:

    Merhabalar benim sorum.ikinci el overlok makinasıni elden ödemeli aldım ama alıma yönelik WhatsApp yazışmaların var 2_3 qy içinde sorunlu ve değişmiş eksik parçalı olduğunu anladımbir ustaya göstererek, çünkü arıza vermeye başladı, acaba saticidan bir hak iddia edebilir miyim

  50. Hayrettin dedi ki:

    Merhabalar, çocuğumun kullanmasıı için 08/09/2022 tarihinde 2021019978 sipariş/teslimat no.lu Trendyol’da Cazip Store adlı satıcı aracılığıyla 1 adet siyah renk Smart Best baby markalı sim kartlı akıllı çocuk saati siparişi yaptım. Öncelikle ürün 13/09/2022 tarihinde Gel Al Noktası aracılığıyla bize ulaştığında ürün ambalajsız şeffaf bir plastik kutu içerisinde ve Trendyol’da gösterilenden farklı bir saat gönderildi. Ürünün yanında ne garanti belgesi ne de fatura vardı. Normalde daha önceki yaptığımız alışverişlerde de fatura ürün ile beraber gönderilmese de mail ile bize gönderiliyordu. Sadece saatin bulunduğu kutu içerisinde bir not vardı. Eğer Trendyol’da ürün ile ilgili yorum yaparsak, isteğimiz tercihinde yedek batarya ya da hafıza kartı gönderileceği yazıyordu.
    Asıl mevzuya dönersek saatin siyah renginin dışında, saat gövdesi, kordon bölümü ve ekran gösterilenden çok farklı, yani burada bildiğiniz aldatıldık. Satıcıya bu durumu bize gönderilen nottaki telefon numarasına yani 0507 5*** no.lu telefona WhatsApp’tan yazdık. Bana yazılan cevap şuydu:
    “beyefendi size gönderilen ürün z6 Plus akıllı saatlerin en çok satan ve en kaliteli modeli.”
    Neyse bu durumu da kabullenelim dedik ve daha önce çocuğumun saatinde kullanmak için aldığım Türk Telekom hattın sim kartını taktığımızda saat sim kartını görmüyor ekran üzerinde GSM operatörü için hizmet dışı yazıyor. Zaten bu sorundan dolayı saatten ne arama yapılıyor ne de saate başka bir telefondan arandığında ulaşılamıyor. Sonrasında eşimin kullandığı Türk Telekom hattın sim kartını taktığımızda da aynı sorun devam etti bu seferde kendi kullandığım Vodafone hattımı sim kartını taktım. Onda da şöyle bir sorun oluşuyor dışarıdan saat arandığında ulaşılıyor ama saat üzerinden başka bir numarayı arama yapılamıyor. Arada sırada saatte açılıp kapanma gibi bir sorunda var. Bu sorunlardan dolayı yine aynı gün içerisinde bu durumu öncesinde WhatsApp’tan yazışarak çözmeye çalıştık ama olmadı. Sonrasında saat için Trendyol hesabımdan iade talebi oluşturdum. İade için kargoya verdiğim ürün 20/09/2022 tarihinde satıcıya ulaştıktan sonra,
    “iade paketiniz bize ulaştı. Kontroller sonrasında en kısa sürede bilgilendirme yapacağız” denildi.
    Satıcı iade kontrol sürecinin sonunda da şöyle bir mesaj gönderdi:
    “Ürünün iadesi 22 Eylül Perşembe günü reddedildi, ürünü size geri göndereceğiz. Ürünün reddedilme sebebi olarak yeniden satışa uygun olmaması” diye yazmışlar.
    28 Eylül Çarşamba günü ürün yine Gel Al Noktası aracılığıyla tekrar bana ulaştığında bu sefer benim gönderdiğim ürün olmayan farklı bir ürün ve tabii yine ambalajsız şeffaf bir plastik kutu içerisinde, garanti belgesiz, faturasız ve bu sefer farklı bir renkte yani kırmızı renkte bir ürün gönderildi. Yani benim iade ettiğim ürün değildi, ama bana gönderdikleri mesajda ürün satışa uygun olmadığı için bize tekrar geri gönderileceği yazıyordu. Neyse herhalde dedik sitede iade için yazdıklarının dışında ürünün sorunlu olduğunu kabul ettiler durumu kabullendiler değişim yaptılar diye düşündük. Gönderilen saate sim kartını taktığımızda üründe yine aynı sorun devam etti. Satıcıyla WhatsApp üzerinden 0507 540 03 20 no.lu telefonla görüştüğümüzde yani burada görüşüyoruz diyorum ama, konuşmak ne mümkün sadece yazışma var. Bu sıkıntılı durumun daha fazla uzamasından dolayı, satıcının İstanbul içerisinde olduğundan saati tekrar iade için konum bilgisi istedim. Konum gönderildi tabi yine hallederiz, halledilir, yaparız, ederiz vs. Unutmadan bu arada yazışma sonunda WhatsApp’tan farklı saat görselleri de gönderildi, yine sorun olursa bunlardan biriyle değiştiririz vs. diye. 30/09/2022 tarihinde konum olarak gönderilen İstanbul/Şişli’deki adreslerine gittim. Gittiğim sokak üzerinde bir işletmeye bir satıcıya bir teknik servise benzer hiçbir şey yoktu, yani herhangi bir dükkana ait bir tabela da yoktu. Aradığımda tabii yine yeniden telefonu açmıyorlar sadece WhatsApp üzerinden yazışma söz konusu neyse yazışmamızda şu an ben orada değilim, hastane işlerim var. Ne zaman gelirsin diye yazıyorum 2 saat vs. Ucu açık cümleler, abi sen kargoya bırak biz hallederiz halledilir yaparız tarzı cümleler devam ediyor vs. Neyse bu durum üzerine biraz daha yazıştık ben en son ürünün iadesi için sizi de Trendyol adlı siteyi de CİMER’e ve Tüketici Hakem Heyeti’ne şikayet edeceğim, hem hakkımı arayacağım hem de alacağım yazdım. Sonrasında aynı gün içerisinde Trendyol müşteri hizmetlerini aradım. Aynen durumu böyle aktardım, artık bu süreç ile ilgili olarak ürün için verdiğim ücreti satıcıdan talep ediyorum dedim. Öncelikle garanti belgesi ve fatura talebi oluşturdular.
    Fatura talebi için 3 iş günü garanti belgesi için 5 iş günü diye aktarıldı. Trendyol müşteri hizmetleri şöyle bir şey de söyledi. Elektronik eşyada ambalaj açıldığından ücret iadesi yapılamaz gibi bir durum söz konusu dediler. Bende dedim ki ürünün yanında garanti belgesi yok ne ambalajından bahsediyorsunuz fatura da yok. İsterseniz dedim Trendyol olarak satıcıdan bir saatte siz sipariş verin ve mevcut durumu görün dedim. Neyse o günden bugüne Trendyol müşteri hizmetlerinin bana söylediği fatura ve garanti belgesi süresi doldu. Halen mailime satıcı tarafından gönderilen hiçbir belge yok. Sadece garanti belgesi talebi hakkında şu numara yani benim baştan beri görüştüğüm numara olan
    0507 5—- no.lu telefonla görüşebilirsiniz durumu var. Bugün 05/10/2022 tarihinde fatura talebi için Trendyol müşteri hizmetlerini aradığımda fatura talebi için size söylenen yaklaşık 3 iş günü diyorlar, daha fazla da sürebilir deniyor ne kadar sürecek diyorum bunu size söyleyemeyiz diyorlar, çıldırdım yemin ediyorum. Paramızla rezil olduk durumu bu duruma tamda uyuyor. Trendyol’un böyle satıcılarla bizi muhatap etmesi sonra da baş başa bırakması durumu, durumum belirsizliği ve sonuç alamama tüm imkanlarıyla devam ediyor.
    Not : Neyse ki şikayetvar gibi gerekli aksiyonları aldığımızdan dün gün içerisinde 5 Ekim Çarşamba günü saat : 16.07 itibariyle faturam Trendyol aracılığıyla mailime gönderildi.
    Bundan sonra ki süreçte sizce ne yapmalıyım?Tüketici Hakem Heyetine başvurarak sonuç alabilirmiyim?

  51. Zeynep dedi ki:

    Merhabalar, 3 gün önce bir tuhafiyeciden hobi malzemeleri alışverişi yaptım. Pazar günü kapalı olması hasebiyle 2 gün sonra değişim talebiyle dükkana gittiğimde satıcı kapıda “İade ve değişim yoktur” ibaresinin bulunduğunu ve değişim yapmakla yükümlü olmadığını söyledi. Ardından yasal olarak bunun hakkım olduğunu ifade etmem üzerine bana hakaretlerde bulundu. Öncelikli merak ettiğim soru herhangi bir mağazanın yasal cayma hakkı üzerinde bu şekilde kolayca keyfi değişiklikler yapıp yapamayacağı. İkinci olarak da mağduriyetimin giderilmemesi halinde nereye başvurabileceğim. Şimdiden teşekkür ederim ayırdığınız vakit dolayısıyla.

    1. Avukat Tevfik YILDIRIM dedi ki:

      Bazı ürünlerde cayma hakkı olmayabiliyor. Tuhafiye ürünlerinin bu kapsamda olup olmadığını bilmiyorum. Tüketici hakem heyetlerine başvuru yapabilirsiniz. Faturanız vs ile birlikte

  52. Aycan e dedi ki:

    Merhaba teknosadan ıphone 11 aldım diğer ıphone 11 lere göre daha sarı ve bulanık çektiği için garantiye gönderdim kamara değiştirildiğini söyleyen bir kağıt ile telefonum 1 haftada geri geldi fakat aynı sorun devam etmekte ve üstelik kamerada uzaklaştırma yaptığımda görüntü tamamen bulanık hale geliyor, bana satılan ayıplı malin sıfırı ve yenisi ile değiştirilmesinde yada iade edilmesi konusunda ne yapmam gerekiyor ? CEVAPLARSANIZ ÇOK SEVİNİRİM ÇOK TEŞEKKÜRLER

  53. Mine dedi ki:

    Merhabalar 20 gün önce arçelikten çamaşır ve kurutma makinası aldİk çamaşır makinası 1 saat 50 dk lık programı 3 saatte yıkıyor iki defa servis çağırdİk ilk geldiğinde tahliye hortumu çok fazla içeri takilmis düzeltti olmaz dedi sorun hala devam etti tekrar çağırdıķ aynı teknik servis geldi bu seferde deterjan çok koymussunuzdur dedi bu durumda bizde deterjan sürenin uzamasinin ne alaka olacağını söyledik makina sorunsuz diyerek bölgeye yazı yazmış iade talebiniz kabul olmadı ama sorun yok dediği makina başlı başına sorun 14 gün içinde iade şansınızın olduģunu yeni öğrendik ama malesef şuanda o süre doldu ne yapabiliriz Teşekkürler şimdiden

  54. Özgür Doğan dedi ki:

    Merhabalar ben 2021 in başlarında bir firmadan 2 adet koltuk aldım, bana 2 yıl garantili ve İnegöl malı denilerek satıldı.Fakat ortalama 6 veya 7 ay kullandıktan sonra kumaştan açılma renk değişimi ve delikler oluştu. Bildirme e rağmen 4 ay sonra evimden alındı firmaya gönderildiği söylendi. Fakat koltuk geldi saçma sapan döşenmiş taşımada darbe almış bir biçimde ben kabul etmedim.Zaten ilk alırken bile bana FATURA KESİLMEDEN SATILAN MAL, BU İŞLEMLER OLURKENDE EVRAK VERİLMEDİ.Bunun üzerine yenisini talep ettim fakat tekrardan yaptıracaklarını söyleyip 2 aydan beri beni oyalıyorlar.Geçen sene aldığım fiyatla güncel fiyatı 3 katına çıktı,güncel fiyattan iade edebilir iyim veya faturasız getirilen ürünümün kaşeli olmadığı için sadece mağaza kartı ile mağaza hakkında tüketici hakem heyetine başvurabilirmiyim.Bilgi verirmisiniz

  55. Gökhan dedi ki:

    Merhaba,
    online mağazadan aldığım bir ürünün kutusunu açtım, ürünü kurdum, ancak ürün beklediğim gibi olmadığı için tekrar paketleyip 14 gün dolmadan iade ettim. Ancak iadem ürün kullanılmıştır, ambalajı açılmıştır, kutu hasar görmüştür denilerek red edildi. Oysa ürünü hiçbir şekilde kullanmadım, Kutu açımı olmadan nasıl kontrol edebilirim. satıcı kurulum aşamasında oluşabilecek küçük ambalaj hasarlarını bahane edebilir mi. Kutu benden kaynaklı değil, iade sürecinde kargoda git-gel den kaynaklı hasar gördü. Ancak ürünün kendisinde hiçbir şekilde benden kaynaklı hasar olmadı. Fotoğraflarla da ispatladım. Hakem heyetine de başvurdum. Olur da ordan da red gelirse, mahkemeye başvuru yapabilir miyim?

    1. Avukat Tevfik YILDIRIM dedi ki:

      Başvuru yapabilirsiniz

  56. Hayriye dedi ki:

    merhaba online mağazadan porselen bir biblo aldım.kargo firması kapıma bırakıp gitmiş.Açtım ürün kırık çıktı mağazayı aradım ilgileneceklerini söylediler birşey yapmadılar bende 1 gün sonra kargo firmasıyla görüştüm geldiler tutanak tuttular.tutanağı mağazaya mail atmamı istediler gönderdim.Mağaza yine beni oyaladı.tutanak ve faturayla birlikte tüketici hakem heyetine başvurdum.Hakkımı alabilir miyim acaba

    1. Avukat Tevfik YILDIRIM dedi ki:

      Tabi alırsınız.

      1. Hayriye dedi ki:

        Teşekkür ederim yanıtladığınız için.Zahmet olmazsa size bir sorum daha olacaktı.Diyelim ki Tüketici hakem heyetinden olumlu sonuç aldım.Mağaza yine de ödemeyi yapmazsa,nasıl bir yol izlemeliyim?

        1. Avukat Tevfik YILDIRIM dedi ki:

          Kararı icra dairesinde icraya koyabilirsiniz.

  57. Tuğrul dedi ki:

    Cok bilinen bir internet platformundan bulasik makinesi aldim ve arizali cikti servis her seferinde tamir ettigini iddia etmesine ragmen edemedi ve hakem heyetine basvurdum oradan degisim karari cikti ancak markanin fabrikasi 3 alt segmentte urun gönderdi kurulumunu kabul etmedim.Bu asamadan sonra ne yapmam lazim. Urun bedelini guncel satis fiyati uzerinden temin edebilir miyim ?

  58. goktug dedi ki:

    n11 den verdiğim siparişim sahte kargo no ile gönderim yapılmıs n11 hiç bir şekilde bana dönüş yapmadı ancak sorunu belirttigimde n11 tek taraflı davranarak para iadesi yapabiliriz yazıyor ben siparişimi istiyorum para iadesi kabul etmiyorum tuketıcı hakem heyetıne başvurdum ne yapabilirim

  59. Ayşe dedi ki:

    Merhaba swarovskiden birden fazla takı aldım.Bir ürün defoluydu.14 gün geçmeden bana gönderdikleri iade formunu ürünün defolu olduğunu işaretleyerek kargoladım.Ancak defolu ürün dışında diğer ürünlerim iade oldu.Defalarca talep açtım ancak iade kabul etmiyorlar.Öncesinde aramam gerektiğini belirtiyolar.Ben zaten defolu diye işaretledim ve ürünü teslim aldıktan sonra beni tekrar aradıklarında savunmamı belirttim.Bu durumda tüketici hakem heyeti ürün iademe karar verir mi

  60. Ayşe D dedi ki:

    Arçelik bayisinden buzdolabı ve tv aldım. Kampanyası varmış ama bana belirtilmedi kurutma makinesinde indirim oluyormuş. Gittim dedimki instagramda sayfanızdan gördüm beyaz eşya alımında kampanyanız varmış bana söylemedin bende almak istiyorum dedim. kurutma makinesini almanız için iki adet daha beyaz eşya almanız gerekiyor dedi. Bende müşteri hizmetlerini aradığımda ilk konuştuğumuz bayan kampanya size bilgi verilmese bile kampanya süresi boyunca 1-31 ekim arası tekrar talepte bulunabilirsin dedi sonra ben tekrar gittim bayiye aynı şekilde öyle bişey olmadığını söylediler. Orada tekrar aradık müşteri hizmetlerini kayıt oluşturdular. Bende dedim ya kurutma makinesini verin kampanyadan yararlandırın yada iade alın ben başka bi yerden alayım zaten senetli alışveriş olduğu için farkı çok yüksek çıkardılar. Sonrasında başka yerden fiyat aldığımı ve daha uygun fiyat verdiklerini söyledim. Fiyat farkı az uz bişey değil yani 14.000e yakındı iade kabul edemeyeceklerini söylediler. Ben tüketici hakem heyetine başvursam nasıl bi sonuç alabilirim ne yapmam gerekiyor

  61. Gülşen dedi ki:

    Merhaba. Iphone 15 pro max cihazı aldım kullanmaya başlayalı haftaya 90 gün olacak. Telefonun görünür bir arızası olmasa da vaat edilen 20-25 saat pil kullanımını karşılamıyor en fazla 7-8 saat kullanabildiğimi fark ettim. Bu durumda doğrudan telefonu iade etmeye hakkım var mı? Vaat edilen pil süresinin beni memnun etmemesi (ki veriler de kayıt altında) durumunda direkt iade edebilir miyim? Tüketici haklarında ayıplı mal olarak nitelendirilen kısma mı girer? Yanıtlarsanız çok sevinirim.

  62. V. Dem dedi ki:

    Merhaba, bir teknoloji sitesi üzerinden monitör aldım. Monitörde rahatsız edici bir ses olduğu için aldığım gün iade için siteye başvurdum. Fakat beni iade ile alakasız arıza bölümüne yönlendirdiler. Aldığım site yerine monitörün servisine götürmem söylendi ve servis ses normal dedi. Ben daha 14 gün dolmadan ürünümü iade etmek istiyorum fakat kutu açıldığı için iade edemezsiniz diyorlar. Ürünün jelatinleri dahi üzerinde. Tüketici Hakem Heyetine başvurursam sonuç alabilir miyim?

Bir Yorum Yazın

Yorumu Cevapla [ Yoruma cevap yazmaktan vazgeç ]

Hukuki Danışmanlık Ücretlidir. İletişim ve Randevu için arayabilirsiniz.
× Whatsapp